Munkahelyi torna

Home  >>  Köszöntöm weboldalamon!  >>  Munkahelyi torna

Munkahelyi torna

  • Egész nap ülő munkát végez?
  • Sokat ül számítógép előtt?
  • Sok stressz éri?
  • Fizikai munkát végez?
  • Gyakran fáj a nyaka,-háta?
  • Migrénes vagy sokszor fáj a feje?
  • Nem tud lazítani?
  • Nehezen koncentrál a feladataira?

Ha az imént feltett kérdések közül „igen”-el válaszolt akár csak egy kérdésre is, és úgy érzi segíthetek Önnek panaszai enyhítésében, a stressz oldásában, a helyes, izületkímélő életmód,- munkahelyzetek kialakításában, forduljon hozzám bizalommal, megkeressük az Önnek megfelelő megoldást, akár

  • egyéni kezelés
  • kis csoportos foglalkozás keretében.

Ülő munkát végző embereknél tipikus a váll előreesése, a nyak és a fej előrehelyezettsége. Ez a mindennapos, több órás statikus terhelés bizonyos idő után következményekkel jár, fájdalmakat okoz. A nyak, váll, és hátizomzat nem tolerálja tovább a túlterhelést és izomgörcs, fájdalom, myogelosisos csomók alakulhatnak ki. A gerincet érő egyenetlen terhelés következtében pedig tartáshibák fejlődhetnek ki a hosszú ideig aszimmetrikus testhelyzetben munkát végző embereknél. A törzset a hátizmok, és előről a hasizmok is támasztják. Amennyiben ezek az izmok gyengék, vagy túlsúly, terhesség miatt túlterheltek, a has előreesik, az ágyéki csigolyák és a keresztcsont szintén ebbe az irányba tolódik, mely gyakran okoz derékfájdalmat. A tartási hibák megelőzésére és a tartás, a terhelés helyes visszaállítására izomerősítéssel egy saját, ún. aktív “izomfűzőt” alakítunk ki a törzs körül, amely képes a terhelés nagy részének átvételére, megelőzve, megakadályozva ezzel a fájdalom és az ízületek idő előtti kopásának kialakulását. Fontos tudnunk, hogy a tartási rendellenességek nem betegségek, de tartós fennállásuk esetén, a gerinc egyenetlen terhelése következtében sokféle betegség kialakulását segíthetik elő. Éppen ezért van nagy jelentősége a folyamatos felvilágosításnak, a megelőzésnek és kezelésnek.

Célom, hogy pácienseim megtanuljanak lazítani, valamint a helyes testtartás-és mozgáskultúra kialakításával Önmaguk segítségére lehessenek a mindennapi élethelyzetekben, munkavégzés során is.